با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
همبستگی
پایش نقش رفتار سازمانی مثبت‌گرا در تأثیر مربیگری سازمانی بر انگیزه خدمت عمومی

افسانه صادقی؛ هوشنگ تقی‌زاده؛ علی قربانی

دوره 13، شماره 2 (پیاپی 50) ، فروردین 1404، ، صفحه 19-46

https://doi.org/10.30473/ipom.2025.56869.4292

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی نقش رفتار سازمانی مثبت‌گرا در تأثیر مربیگری سازمانی بر انگیزه خدمت عمومی با در بین کارکنان ستاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری، کل کارکنان کارکنان ستاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز (460 نفر) بود. نمونه 209 نفر، براساس فرمول کوکران ...  بیشتر

آسیب شناسی
بررسی عوامل مؤثر بر انگیزه خدمت عمومی

علی حمیدی زاده؛ رضا طهماسبی؛ اشرف میرزایی

دوره 4، شماره 2 (پیاپی 14) ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 51-66

چکیده
   در سال­های اخیر شکاف عملکردی میان بخش خصوصی و بخش دولتی موجب شده مفهوم انگیزه خدمت عمومی توجه پژوهشگران مدیریت دولتی را به خود معطوف نماید. پژوهش حاضر با هدف ارتقای انگیزه خدمت عمومی در بین کارکنان بخش دولتی صورت گرفته و در پی شناخت عوامل اثرگذار بر انگیزه خدمت عمومی است. بدین منظور، در یک روش توصیفی پیمایشی 196 نفر از کارکنان سازمان ...  بیشتر