نوع مقاله : توصیفی
نویسندگان
1 استاد گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور
2 استادیار گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور
3 دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور
4 دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت رفتار سازمانی دانشگاه پیام نور تهران
چکیده
این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر ایجاد تیممحوری در صنعت بیمه کشور پرداخته است. موضوع تیممحوری یکی از اصلیترین و جدیدترین مباحث مطرح در حوزه مطالعات رفتار سازمانی میباشد.الزامات پاسخگویی در عصر جدید سازمان ها را برآن داشته تا با خلق و ارائه روش های نوین ،خلاقانه و برتر خویش به نیازهای فرا روی با کمترین هزینه و بیشترین منفعت مبادرت نمایند.یکی از راه های بستر سازی کاهش هزینه های سازمان اتکاء به توانایی تیم و مقوله ی جدید دست یابی به تیممحوری است.در فضای تیم محور باور عمیق به خلاقیت و نوآوری مشهود است،محیط تیم ها بسان گلخانه هایی برای پرورش اندیشه های خلاق هستند.ایجادفضای تیممحور به مفهوم تغییرات رادیکال در ساختارو فرآیندها،در سیستم های پشتیبانی و در فرهنگ سازمانی و در نهایت بروز آن در رفتاراعضاء سازماناست.روش تحقیق حاضر از لحاظ جهتگیریهای پژوهش؛ بنیادی-کاربردی، از نظرگاه فلسفه پژوهش؛اثباتگرا،از دیدگاه رویکرد پژوهش؛ قیاسی ـ استقرایی، از نقطهنظر راهبردهای تحقیق؛ به دنبال مفهومسازی بنیادی است
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Investigating the Effective Factors on the Creation of Team- oriented in Iranian Government Agencies
نویسندگان [English]
- Mohammad Ali Sarlak 1
- Asghar Abolhasani 2
- Reza Rasooli 3
- Siroos Rezaei Limahi 4
چکیده [English]
This study examines the effective factors on the creation of team- orientedin Iranian Government Agencies. Team- oriented issue is one of the main issues is the latest in the field of organizational behavior. Meet requirements in the modern era has led organizations to create and offer new, innovative and needs facing their superiority to engage with the lowest cost and the greatest benefit. One way of reducing the cost of the bed, relying on the ability to issue new team and achieve team-oriented. In the team-oriented atmosphere, deep believe creativity and innovation are evident,team environment like the greenhouses for growing creative ideas. Creation of team-oriented space on the concept of radical changes in the structure and processes, support systems and corporate culture and ultimately the behavior of members of the organization. The research method in terms of research directions, basic - applied research from the standpoint of philosophy, positivism, from the perspective of the research approach, deductive, inductive, from the point of view of research strategies; the concept is grounded
کلیدواژهها [English]
- Organizational Behavior
- team-oriented
- Insurance Industry
- Value
- culture