نوع مقاله : اکتشافی
نویسنده
هیات علمی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر فراترکیب عوامل موثر بر موفقیت مربیگری اجرایی بوده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از منظر شیوه گردآوری دادهها در رده تحقیقات اکتشافی قرار میگیرد. در این تحقیق به منظور گردآوری دادهها از پایگاه علمی گوگل اسکالر استفاده نموده شده و به منظور تحلیل دادهها از تحلیل محتوای عرفی و استراتژی کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده گردید. یافتههای پژوهش منجر به ارائه مدلی با محوریت عناصر سازمانی، فردی و حرفهای گردید. مدل اثر بخش مربیگری اجرایی در سازمان ها در بر دارنده سه بعد فردی، سازمانی و حرفهای؛ 26 مولفه اخلاق مداری، هدف گرایی، نظم محوری، عمل محوری، آگاه سازی، آگاهی بخشی، همگرایی، حمایت گرایی، انگیزه بخشی، شفافیت، کل گرایی، ثبات گرایی، تعامل گرایی، هدف مندی، تطبیقپذیری، نظارت گرایی، مثبت اندیشی، وابستگی، جمعیتی، اثربخشی، آمادگی، ارتباطی، خودسازی، رشد گرایی و 109 شاخص میباشد. این مطالعه برخی از خلاءهای موجود در ادبیات مربیگری اجرایی را پر کرده است. برخلاف بسیاری از مطالعات قبلی در این حوزه که صرفاً بر ارزیابیهای اثربخشی مربیگری اجرایی تکیه کردهاند، این مطالعه به شناسایی مجموعه عوامل مرتبط با سطح فرد، سازمان، شرایط نهادی و زیرساختی موثر بر مربیگری اجرایی پرداخته و برخی سازههای جدیدی همچون نهادهای رسمی و غیر رسمی را به ادبیات مربیگری در حالت کلی و مربیگری اجرایی به صورت خاص اضافه نموده است.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
The Meta Analysis of Factors Affecting the Success of Executive Coaching
نویسنده [English]
- Hamze Farajollahi moghadam
Academic staff
چکیده [English]
Research Methodology: The current research is practical in terms of its purpose and it is classified as exploratory research from the point of view of the method of data collection. In this research, in order to collect data, Google Scholar scientific database was used, and in order to analyze the data, traditional content analysis and open, central and selective coding strategy were used. The findings of the research led to the presentation of a model centered on organizational, individual and professional elements. The effectiveness model of the executive coaching department in variuse organisations has three dimensions: individual, organizational and professional; 26 components of ethics, goal orientation, order orientation, action orientation, awareness, awareness, convergence, support orientation, motivation, transparency, holistic orientation, stability orientation, interaction orientation, goal orientation, adaptability, monitoring orientation, positive Thinking, dependence, demographic, effectiveness, preparation, communication, self-improvement, growth orientation and 109 indicators. This study has filled some gaps in executive coaching literature. Unlike many previous studies in this field that have relied solely on the evaluations of the effectiveness of executive coaching, this study identified the set of factors related to the level of the individual, organization, institutional and infrastructural conditions affecting executive coaching and some new constructs such as He has added formal and informal institutions to the literature of coaching in general and executive coaching in particular.
کلیدواژهها [English]
- coaching
- executive coaching
- effectiveness of executive coaching