اژه ای ، جواد؛ خداپناهی، محمد کریم؛ فتحی آشتیانی، علی؛ ثابتی، آزاد (1388). "تعامل بین شخصیت و سبک های فراانگیزشی در عملکرد شغلی"، مجله علوم رفتاری، شماره 4.
امیرخانی، طیبه؛ آغاز، عسل (1390). "تأثیر ادراک کارکنان از عدالت سازمانی بر هویت سازمانی آنان مورد مطالعه: دانشگاههای تهران، علامه طباطبائی، (تربیت مدرس در تهران)"، دانشور رفتار، سال هجدهم، شماره 50: 262-245.
تقیزاده، هوشنگ؛ سلطانی قسقندیس، غلامرضا (1389). "تأثیر اخلاق کسب و کار بر مسئولیت اجتماعی بنگاه"، فصلنامه اخلاق درعلوم و فناوری، 5، صص 94-104.
حسنى، محمد؛ قاسم زاده، ابوالفضل؛ شیرازى، رحیم (1393). "نقش تعاملی هویت سازمانی و هویت تیمی بر رضایت شغلی و رفتارهای فرانقش"، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال نهم، شمارة دوم، صص 304- 287.
حقیقتیان، منصور؛ هاشمیان فر، سید علی؛ مرادی، گلمراد (1392). "بررسی تأثیر جامعه پذیری سازمانی بر مسئولیت اجتماعی کارکنان (مورد مطالعه شرکت نفت کرمانشاه)"، جامعه شناسی کاربردی، سال بیست و چهارم، شماره سوم، صص 96- 71.
رویایی، رمضانعلی؛ مهردوست، حسین (1388). "بررسی نقش مدیران فرهنگی در ارتقای مسئولیت اجتماعی"، فصلنامه پژوهش نامه علوم اجتماعی، شماره 3، صص 59- 43.
رحیم نیا، فریبرز، نیکخواه؛ زهرا (1390). "تأثیر جو اخلاقی سازمان بر هویت سازمانی و تمایل به ترک خدمت فروشندگان"، فصلنامه اخلاق در علوم و فنّاوری، شماره 4، صص 11- 1.
سرلک، محمدعلی؛ ابوالحسنی، اصغر؛ رسولی، رضا؛ رضائی لیماهی، سیروس (1392). "بررسی عوامل مؤثر بر ایجاد تیم محوری در سازمانهای دولتی ایران مطالعه موردی: صنعت بیمه جمهوری اسلامی ایران"، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال اول، شماره 4، صص 48- 29.
شاهینی، حسین علی (1390). "راهکارهای ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی"، مجله مدیریت فرهنگی، شماره 14، صص 123- 115.
صلواتی، عادل؛ رستمی نوروزآباد، سامان (1392). " اخلاق حرفهای و مسئولیت پذیری اجتماعی در صنعت هتلداری"، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 21، 143-107
فرخ نژاد، خدا نظر؛ سلیمی، قاسم؛ فدائیان، بهرام (1390). "رفتار شهروندی سازمانی: تاملی بر رابطه وجدان کاری، سازش پذیری با رفتارکاری مخرّب"، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، شماره 7، دوره سوم.
فورسایت، دنلسون آر (1391). "پویایی گروه"، ترجمه مهرداد فیروزبخت و منصور قنادان، چاپ هفتم، تهران، انتشارات رسا.
قاسم زاده، ابوالفضل؛ حسنی، محمد؛ زوار، تقی (1392). "برازش روابط علی-ساختاری ویژگیهای شخصیتی با استرس و رفتار شهروندی سازمانی با توجه به اثرات میانجی رفتار پاسخگویی فردی"، پژوهش های روانشناسی اجتماعی، سال سوم، شماره 9، 94-79.
قاسم زاده، ابوالفضل؛ زوار، تقی؛ مهدیون، روح ا...؛ رضائی، ادیبه (1393). "رابطه اخلاق حرفه ای با مسئولیت اجتماعی و پاسخگویی فردی: نقش میانجی فرهنگ خدمتگذاری"، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال نهم، شماره 2.
قلاوندی، حسن؛ کبیری، افشار؛ سلطان زاده، وحید (1393). "رابطه مسؤولیت پذیری اجتماعی و کار تیمی کارکنان دانشگاه ارومیه"، فصلنامه جامعه شناسی کاربردی، شماره 1، صص 120- 111.
قلی پور، آرین؛ پورعزت، علی اصغر؛ محمدی، فرشته (1390). "تبیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مؤثر بر ساخت سازمانی هویت در سازمانهای دولتی"، فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 7، صص 166- 149.
قلی پور، آرین؛ امیری، بهنام (1388). "تأثیر فناوری اطلاعات بر رفتار سازمانی: بررسی چالش های هویتی در تیمهای مجازی و تأثیر آن بر رفتار اعضای تیم"، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 2، صص 118- 103.
اللهیاری، محبوبه؛ حمیدی، مهرزاد؛ همتی نژاد، مهرعلی؛ اللهیاری، فاطمه (1390). "رابطه هویت سازمانی و عوامل اجتماعی-جمعیت شناختی با رفتار شهروندی سازمانی در ورزش"، فصلنامه پژوهش در علوم ورزشی، شماره 9، صص 112- 95.
محمدزاده، زهرا؛ رحمان سرشت، حسین؛ کوشازاده، سیدعلی (1392). " اثر اعتماد شناختی و عاطفی به رهبر بر هویت سازمانی: نقش میانجی اعتماد به سازمان"، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شماره 3، صص 20-1.
مرتضوی، سعید؛ پور آزاد، ناصر؛ امیررضوی، پگاه؛ صادقی مقدم، معصومه (1389). "بررسی نقش تعدیلگری متغیر اهمیت مسؤولیت اجتماعی بر رابطه بین مسؤولیت اجتماعی و تعهد سازمانی؛ نمونه مورد مطالعه: شرکتهای صنایع غذایی شهر مشهد"، مجلة علوم اجتماعی، شماره 2، صص 217-193.
معایر حقیقی فرد، علی؛ مرادی، مرتضی؛ مرتضی، مهدی؛ نوبخت ساهرود کلائی، جواد (1387). "بررسی عملکرد تیمهای کاری در سازمان و عوامل مؤثر بر آن"، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، شماره 20، صص 44- 23.
محمد، مقیمی؛ رمضان، مجید (1390). پژوهشنامه مدیریت، تهران: انتشارات راه دان.
مقیمی، سید محمد (1390). "سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی"، چاپ هشتم، تهران: انتشارات ترمه.
میر محمدی، سید محمد؛ رجایی؛ هادی (1393). "رابطه رهبری تحول آفرین و مسئولیت اجتماعی سازمان"، فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال 22، شماره 74، 19-1.
میرکمالی، سید محمد (1382). " اخلاق و مسئولیت اجتماعی در مدیریت آموشی"، مجله روان شناسی و علوم تربیتی، شماره 1، صص 221- 201.
یمنی، محمد (1373). "رویکرد سیستمی برای بررسی عملکرد مرکز آموزشی"، فصلنامه آموزش بزرگسالان، شماره 15.
Barone, M.J; Miyazaki, A.D; Taylor, K.A. (2000). “the Influence of Cause-Related Marketing on Consumer Choice: Does One Good Turn Deserve Another?”, Journal of the Academy of Marketing Science, 2, 248-62.
Baumeister, R. F., Leary, M. R. (1995). “The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation, Psychological Bulletin, 117, 497–529.
Bellou, V., Chitiris, L., Bellou, A. (2005). “The Impact of Organizational Identification and Self-Esteem on Organizational Citizenship Behavior: The Case of Greek Public Hospitals”. Operational Research. An International Journal, 2, 305-318.
Bergami, M; Bagozzi, R. P. (2000). “Self-categorization, affective commitment and group self esteem as distinct aspects of social identity in the organization”, Journal of Social Psychology, 39, 555.577.
Blazovich, J. L. (2008). “Team Identity and Performance-based Compensation effects On Performance”, Submitted to the Office of Graduate Studies of Texas A&M University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy.
Cohen, S. G., Bailey, D. E. (1997). “what makes teams work: Group effectiveness research from the shop floor to the executive suite”, Journal of Management, 3, 239-290.
Cole, M. S; Bruch, H. (2006). “Organizational identity strength, identification, and commitment and their relationships to turnover intention: Does organizational hierarchy matter?”, Journal of Organizational Behavior, 27, 585–605.
Cornelissen, J.P; Haslam, S.A., Balmer J.M.T. (2007). “Social Identity, Organizational Identity and Corporate Identity: Towards an Integrated Understanding of Processes, Patternings and Products”, British Journal of Management, 18, 1-16.
Cremer, D.E; van Dijk. (2002). “Reactions to group success and failure as a function of identification level: A test of the goal-transformation hypothesis in social dilemmas”, Journal of Experimental Social Psychology, 38, 435-442.
Daus, C.S., Ashkanasy, N.M. (2005). “Basic Behavioral Science Researchfor Mentalhealth, a National Investment: Emotion and Motivation”, American Psychologist, 50, 838-845.
DeConinck, J. (2011). “The effects of ethical climate on organizational identification, supervisory trust, and turnover among salespeople”, Journal of Business Research, 64, 617-24.
Denison, D. (2000). “Organizational Cultural & Corporate Social Responsibility: Can it be a key level for Driving Organizational change? ”, International Institute for Management Development.
Fisher, J. G., Peffer, S. A; Sprinkle, G. B. (2003). “Budget-based contracts, budget levels, and group performance”, Journal of Management Accounting Research, 15, 51-74.
Goodman, P; SLeyden, D. P. (1991). “Familiarity and group productivity”, Journal of Applied Psychology, 44, 578-586.
Greenberg, J; Baron, R. A. (2000). “Behavior in Organization. 7th Ed. Prentice- Hall, Inc. P. 111-114.
Lee, J; Ferreira, M. (2013). “A role of team and organizational identification in the success of cause-related sport marketing”, Sport Management Review, 16, 161–172.
Liu, Y; Loi, R; Lam, L. W. (2011). “Linking organizational identification and employee performance in teams: the moderating role of team-member exchange”, The International Journal of Human Resource Management, 22 (15), 3187–3201.
Mael, F; Ashforth, B. E. (1992). “Alumni and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification”, Journal of Organizational Behavior, 13, 103-123.
Marosi, I; Bencsik, A. (2009). “Teamwork in Higher Education: Teamwork as Chance of Success, The International Journal of Learning, 5, 166-174.
Obschonka, M; Goethner, M; Silbereisen, R. K; Cantner, U. (2012). “Social Identity and the transition to entrepreneurship: The role of group identification with workplace peers”, Journal of Vocational Behavior, 80, 137-147.
Puusa, A. (2006). “Conducting Research on Organizational Identity”, Journal of Business Ethics and Organization Studies, 2, 123-35.
Riketta, M. (2005). “Organizational identification: A meta-analysis”, Journal of Vocational Behavior, 66, 358–384.
Ruiz, L. G; Gil, D. N. “The effects of interactive control system and team identity
on team performance: An experimental study”, In Performance Measurement and Management Control: Behavioral Implications and Human Actions. Published online: 13 Oct 2014; 155-176. Permanent link to this document::http://dx.doi.org/ 10.1108/S1479-351220140000028014
Smith, W. J., Wokutch, R. E; Harrington, K. V; Dennis B. S. (2001). “An Examination of the Influence of Diversity and Stakeholder Role on Corporate Social Orientation”, Journal of Business & Society, 3, 266–294.
Turker, D. (2009). “How Corporate Social Responsibility Influences Organizational Commitment”, Journal of Business Ethics, Vol. 89, 189–204.
Van Dick, R; Christ, O; Stellmacher, J; Wagner, U; Ahlswede, O; Grubba, C; Hauptmeier, M; Hohfeld, C; Moltzen, K; Tissington, P.A. (2004). “Should I Stay or Should I Go? Explaining Turnover Intentions with Organizational Identification and Job Satisfaction”, British Journal of Management, 15, 351- 360.
Van Dick, R; van Knippenberg, D; Kerschreiter, R; Hertel, G; Wieseke, J. (2008). “Interactive effects of work group and organizational identification on job satisfaction and extra-role behavior, Journal of Vocational Behavior, 72, 388- 399.
Van Knippenberg, D; van Schie, E. C. M. (2000). “Foci and correlates of organizational identification. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73(2), 137–147.
Zairi, M; Peters, J. (2002). “The Impact of Social Responsibility on Business Performance, Managerial Auditing Journal, 4, 174-178.