نوع مقاله : پیمایشی
نویسندگان
1 استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
2 استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده
امروزه منابع انسانی بیش از هر زمانی نیازمند آموزش است. هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای آموزش منابع انسانی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است. روش پژوهش از نوع کاربردی – اکتشافی مبتنی بر رویکرد داده بنیاد و ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمهساختاریافته است. نمونه آماری شامل 15 نفر از مدیران منابع انسانی و خبرگان مدیریتی بود که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل دادههای کیفی پژوهش، از راهبرد نظریه دادهبنیاد با کمک نرمافزار MAXQDA22 استفاده و 17 کد فرعی از پاسخ خبرگان، استخراج شد. نتایج نشان داد مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی، بهعنوان پدیده محوری از شرایط علّی مانند اثربخشی و محرکهای درونسازمانی شکل خواهد گرفت. کنش مدیریت آموزش منابع انسانی، پیامدهایی شامل رشد کارکنان، کارآمدی مدیریت و رقابتپذیری را در پی خواهد داشت. هرچند در این الگو، عوامل زمینهای نظیر استعدادهای بالقوه و اخلاق کاری و شرایط کاری، مداخلهگر شامل سطوح یادگیری و واکنش به تغییر روابط را تحت تأثیر قرار خواهند داد.
کلیدواژهها
- امروزه منابع انسانی بیش از هر زمانی نیازمند آموزش است. هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای آموزش منابع انسانی در سازمان مدیریت پسماند شهردار
- مصاحبه نیمهساختاریافته است. نمونه آماری شامل 15 نفر از مدیران منابع انسانی و خبرگان مدیریتی بود که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند
- از راهبرد نظریه دادهبنیاد با کمک نرمافزار MAXQDA22 استفاده و 17 کد فرعی از پاسخ خبرگان
- استخراج شد. نتایج نشان داد مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی
- بهعنوان پدیده محوری از شرایط علّی مانند اثربخشی و محرکهای درونسازمانی شکل خواهد گرفت. کنش مدیریت آموزش منابع انسانی
- پیامدهایی شامل رشد کارکنان
- کارآمدی مدیریت و رقابتپذیری را در پی خواهد داشت. هرچند در این الگو
- عوامل زمینهای نظیر استعدادهای بالقوه و اخلاق کاری و شرایط کاری
- مداخلهگر شامل سطوح یادگیری و واکنش به تغییر روابط را تحت تأثیر قرار خواهند داد
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Proposing Human Resources Training Management Model in Isfahan Municipal Waste Management Organization
نویسندگان [English]
- Farshid Aslani 1
- Hamed Fazeli kebria 1
- Maysam Chekin 2
1 Assistant Professor, Department of Public Management, Payame Noor University, Tehran, Iran.
2 Assistant Professor, Department of Public Management, Islamic Azad University, Tehran North Branch, Tehran, Iran..
چکیده [English]
Today, human resources need training more than ever. The research aims to provide a model for training human resources in the Isfahan Municipal Waste Management Organization. The research method is applied-exploratory based on the Grounded theory, and the data collection tool was a semi-structured interview. The statistical sample consisted of 15 human resource managers and management experts selected by purposive sampling. The foundation data theory strategy was used with the help of MAXQDA 22 software to analyze the qualitative data. Seventeen sub-codes were extracted from the answers of the experts. The results showed that knowledge management and information literacy would be formed as a central phenomenon from causal conditions such as effectiveness and intra-organizational stimuli. The action of human resource training management will have consequences, including employee growth, management efficiency, and competitiveness. However, in this model, background factors such as potential talents, work ethics, and intervening conditions will affect the learning levels and reactions to changing relationships.
کلیدواژهها [English]
- Human Resources
- Model
- Training Management
- Waste organization