دوره 12 (1402-1403)
دوره 11 (1402-1401)
دوره 10 (1401-1400)
دوره 9 (1400-1399)
دوره 8 (1399-1398)
دوره 7 (1398-1397)
دوره 6 (1397-1396)
دوره 5 (1396-1395)
دوره 4 (1395-1394)
دوره 3 (1394-1393)
دوره 2 (1393-1392)
دوره 1 (1392-1391)
تعداد مقالات: 7
بررسی تأثیر ادراک از سیاستهای سازمانی و حمایت سازمانی در بروز رفتارهای انحرافی
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، صفحه 22-7
چکیده
مطالعات و پژوهش های گستردهای در زمینة رفتار انحرافی کارکنان در ادبیات رفتار سازمانی موجود است. هر یک از این مطالعات با هدف شناسایی عوامل تأثیرگذار در بروز رفتارهای انحرافی کارکنان در محل کار انجام شدهاند. هدف پژوهش حاضر این است که تأثیر دو پدیدة ادراک سیاستهای سازمانی و حمایت سازمانی درکشده در بروز رفتارهای انحرافی در بین ... بیشتربررسی و تببین نقش سرمایة روانشناختی در پیامدهای سازمانی (مورد مطالعه: سازمانهای دولتی ایران(
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، صفحه 36-23
چکیده
چکیده به طور کلی هدف اصلی مدیران، بهبود پیامدهای سازمانی است. برای تحقق این امر، راهکارهای مختلفی از سوی صاحبنظران ارائه شده است. یکی از موضوعات جدیدی که در این ارتباط مطرح شده، سرمایة روانشناختی است. سرمایة روانشناختی بر توانمندیها و داشتههای فرد تأکید میکند و به موضوعات مثبت زندگی بشر نظیر شادکامی، خلاقیت، هوش ... بیشترمطالعه و مقایسة رویکرد اجتماعمحور مدیریت بحران در کشورهای منتخب
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، صفحه 52-37
چکیده
از جمله تهدیدهای بالقوّهای که همواره سلامتی و دارایی افراد جامعه را مورد هدف قرار داده، وقوع حوادث و بلایای طبیعی است. این امر، لزوم توجه ویژة انواع ساختارهای دولتی و حکومتی را به نحوة طراحی و پیادهسازی نظامهای مدیریت بحران نمایان میکند. فراگرد مدیریت بحران در ایران دارای نوسانات فراوانی بوده است و دستیابی به یک نظام مدیریت ... بیشترمعرفی مدل ارزشی سازمان های دولتی ایران
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، صفحه 70-53
چکیده
با توجه به کاستی های مدل های سنتی سنجش عملکرد سازمان و تحولات دوران معاصر در حوزه مدیریت، ارایه چارچوب های نوین سنجش عملکرد مدنظر قرار گرفته است. مدل های تعالی سازمانی از جمله مهمترین مدل هایی هستند که بر مبنای مجموعه ای از ارزش های محوری و معیارهای اساسی تشکیل شده اند. این مدل ها در پی معرفی مولفه های کلیدی عملکرد برتر سازمان ... بیشتربررسی عوامل مؤثّر بر آمادگی کارکنان برای پذیرش سیستم مدیریت دانش
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، صفحه 88-71
چکیده
امروزه دانش، نقش اساسی در تحقق اهداف راهبردی سازمان و کسب مزیّت رقابتی ایفا میکند. دانش هم مانند هر منبع سازمانی دیگر، باید مدیریت شود. مقالة حاضر، بخشی از یافتههای یک طرح تحقیقاتی با هدف بررسی عوامل مؤثّر بر آمادگی کارکنان دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی، قبل از پیادهسازی سیستم مدیریت دانش است. در تحقیق حاضر، تأثیر عوامل ... بیشتربررسی رابطة بین خصوصیسازی و توانمندسازی روانشناختی کارکنان
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، صفحه 106-89
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطة خصوصیسازی و توانمندسازی روانشناختی کارکنان بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده است. همچنین در این تحقیق سعی شده است تأثیر شاخصهای «راهبردهای مدیریتی»، «منابع خود کارامدی» و «شرایط سازمانی» بر توانمندسازی روانشناختی به عنوان متغیّرهای مداخلهگر توانمندسازی، ... بیشتربررسی رابطه اقتصاد مقاومتی، گرایش کارآفرینانه و مدیریت دانش
دوره 1، شماره 2 (پیاپی 2) ، فروردین 1392، صفحه 120-107