با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت دولتی ایران و انجمن مدیریت رفتار سازمانی
مدل سازی
طراحی مدل جامعه شناختی خرید تکانشی بر اساس روش فراترکیب

مائده فرهت؛ حسین قره بیگلو؛ حسین بوداقی خواجه نوبر؛ یعقوب علوی متین

دوره 13، شماره1 (پیاپی 49) ، دی 1403، صفحه 1-22

https://doi.org/10.30473/ipom.2023.67578.4819

چکیده
  خرید تکانشی از مفاهیم جدید بازاریابی است که اشاره به خرید بر پایه احساس، هیجان، لذت، بدون برنامه‌ریزی قبلی و درک از ریسک و توجه به پیامدها دارد که فرد به‌محض قرار گرفتن در معرض محرک میل به مالکیت سریع محصول را در خود حس می‌کند. این‌گونه رفتارها بر پایه هیجان، احساسات و رفتار غیرعقلایی مصرف‌کننده تأکید دارد. هدف این پژوهش، طراحی ...  بیشتر

مدل سازی
طراحی الگوی تعادل بین کار و زندگی زنان با تاکید بر استحکام خانواده در سازمان‌های دولتی: مطالعه ی پدیدار شناسی

صنم سیر؛ حسین دامغانیان؛ محسن فرهادی نژاد

دوره 13، شماره1 (پیاپی 49) ، دی 1403

https://doi.org/10.30473/ipom.2024.72164.5024

چکیده
  طراحی الگوی تعادل بین کار و زندگی زنان با تاکید بر استحکام خانواده در سازمان‌های دولتی: مطالعه ی پدیدار شناسی با توجه به نقشهای متعدد زنان در جامعه، برقراری تعادل بین کار و زندگی به یکی از چالشهای مهم در زندگی آنان تبدیل شده است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و طراحی الگوی پدیداری تعادل بین کار و زندگی زنان با تأکید بر استحکام خانواده در ...  بیشتر

مدل سازی
بررسی اثر حاکمیت فناوری اطلاعات بر بلوغ تحول دیجیتال در سازمان امور مالیاتی کشور (با تاکید بر چابکی سازمانی)

مریم بیات؛ علیرضا حسن زاده؛ علی شایان؛ بختیار استادی

دوره 13، شماره1 (پیاپی 49) ، دی 1403

https://doi.org/10.30473/ipom.2024.71551.4990

چکیده
  در سال‌های اخیر، توسعه ابزارهای دیجیتال و گسترش منابع کلان‌داده، فرصت‌های جدیدی برای بهبود خدمات و افزایش کارایی در سازمان‌های مالیاتی فراهم کرده است. این تغییرات نیازمند تحول دیجیتال هستند که با ایجاد تغییرات بنیادین در فرآیندها و ساختارهای سازمانی، سازمان‌های مالیاتی را قادر می‌سازند به شکل مؤثرتری با نیازهای متغیر مؤدیان ...  بیشتر